RFID dla branży motoryzacyjnej

RFID dla branży motoryzacyjnej

automotive_RFID

RFID dla branży motoryzacyjnej związana jest z tym, że producenci samochodów zaprojektowali specjalny standard znakowania RFID. Wśród producentów tych są m.in. grupa Daimler (Mercedes, Smart, Setra), BMW, Audi, Ford, Opel, Iveco, Man, Volkswagen, Fiat czy Porsche wraz z Niemieckim Stowarzyszeniem Przemysłu Motoryzacyjnego (VDA).

Co to oznacza dla dostawców podzespołów w branży automotive?

Podzespoły w branży autotomie są zobligowani do zastosowania technologii RFID w procesie znakowania swoich produktów zgodnie z wytycznymi VDA. Dotyczą one m.in.:

  • fizycznych właściwości etykiet/tagów RFID,
  • specjalnej struktury danych zapisanych w pamięci znacznika RFID (kodowanie 6 bitowe),
  • wymiany danych.

Gotowe rozwiązanie do znakowania komponentów automotive tagami RFID

Kompleksowe rozwiązanie w 100% spełnia wymagania określone przez koncerny samochodowe i VDA. Składa się z 3 elementów:

  1. oprogramowanie zarządzające wydrukiem NiceLabel,
  2. drukarka tagów RFID z możliwością ich kodowania,
  3. tagi RFID.

Oprogramowanie NiceLabel dzięki dużej skalowalności aplikacji pozwala dopasować ją do obecnego procesu produkcyjnego. Odbywa się  to bez ingerencji w sam proces. Aplikacja może także działać jako niezależny system do etykietowania. Dane wymagane do zapisania w tagach RFID mogą być przekazane do systemu w formie pliku CSV, txt, pobrane z bazy danych, bądź też wysłane jako komunikat po TCP/IP. Po otrzymaniu danych są one kodowane w etykiecie zgodnie z standardem kodowania RFID opracowanym przez VDA.

Aplikacja NiceLabel może działać w 2 trybach:

  1. manualnym, kiedy to pracownik wprowadza dane do zakodowania,
  2. automatycznym, gdy kodowanie tagu i jego wydruk są inicjowane przez proces zewnętrzny, np. sygnał z maszyny.

Drukarka etykiet RFID z wbudowaną opcją kodowania tagów RFID, która pozwoli zastąpić ręczne kodowanie, np. biurkowa Zebra ZD500R i przemysłowa Zebra ZT411.

Tagi RFID są dobierane indywidualnie i w zależności m.in. od produktu, który ma być nimi oznaczony oraz odbiorcy, do którego produkt ma zostać dostarczony (niektórzy producenci samochodów podają konkretne rodzaje tagów jakich należy użyć).

 

Sprawdź szeroką ofertę etykiet RFID zgodnych z normami VDA i bądź na bieżąco.

Udostępnij ten artykuł